Vores tilbud er bindende i 14 dage iht. datoen for tilbuddets afgivelse.
Aftalen er indgået, når vi har modtaget din (bestillerens) accept.
Der kan ved CMYK-print forekomme farveafvigelser på +/- 5%
Der kan forekomme variationer i størrelser fra +/- 2mm til 2%
Alle priser her på siden og i vores prisberegner er ekskl. moms. Det fulde beløb inkl. moms kan ses i kurven/ved udtjekning.
Hvis du som bestiller har anmodet om udarbejdelse af skitser, layout, rentegning, tekstforslag, prøvetryk, cromalin eller andet grafisk arbejde, vil dette arbejde blive afregnet særskilt iht. vores til enhver tid gældende timepriser.
Hvis der i tiden frem til ordrens gennemførelse sker stigninger i materialepriser, offentlige afgifter eller øvrige omkostninger, er vi berettiget til at kunne regulere prisen iht. de dokumenterede stigninger.
Ud over det aftalte beløb for den bestilte ordre, er vi berettiget til at kræve ekstra betaling i forbindelse med:
Arbejde vi må udføre som følge af, at det materiale bestilleren har givet, er mangelfuldt eller uegnet, eller hvis der foretages rettelser i det leverede materiale, efter arbejdet er påbegyndt. Vi orienterer om den ekstra betaling, inden arbejdet igangsættes.
Overarbejde som aftales med bestilleren efter aftalen er indgået.
Alle priser for levering er beregnet på baggrund af den i tilbuddet angivne adresse. Hvis der er omkostninger til transport udover denne adresse eller til transportforsikring, betales disse ekstra omkostninger af bestilleren, jf. pkt. 3.3.
Hvis vi - efter bestillerens ønske - påtager os at opbevare færdigt arbejde eller ejendom for bestilleren, betaler bestilleren for dette ud (over den aftalte pris).
Med de i pkt. 3.2. nævnte forbehold vil afsendelse af ordren ske på det tidspunkt, der er aftalt med bestilleren. Hvis der ikke er aftalt et afsendelsestidspunkt, finder leveringen sted, så snart vores arbejde er færdigt.
Forsinkes eller forhindres levering på grund af nogen af de i pkt. 9.1. nævnte omstændigheder eller på grund af bestillerens handling eller undladelse, har vi ret til en tilsvarende forlængelse af leveringstiden eller til helt at annullere ordren. Hvis en begivenhed som ovennævnte bevirker, at vores leveringsforpligtelser fordyres, gennemføres ordren hvis bestilleren betaler den af leverandøren beregnede merpris.
Leveringsstedet er den af bestilleren angivne adresse.
Vi sender alle pakker med Bring. Der er 1-3 dages leveringstid på alle vores pakker.
Leveringsstedet er LaserTryk.dk forretningslokale. Al forsendelse ud over pladsens grænser sker for bestillerens regning, jf. pkt. 2.4. og risiko. LaserTryk.dk er forpligtet til på bestillerens anmodning og for dennes regning, jf. pkt. 2.4. at tegne transportforsikring.
Betaling skal ske 14 dage efter fakturadato, med mindre andet er aftalt.
Der påløber rente fra forfaldsdagen med 2% pr. påbegyndt måned.
Bestilleren er på vores anmodning til enhver tid forpligtet til at stille bankgaranti til sikkerhed for betaling.
Hvis bestilleren er årsag til, at en aftale ikke kan gennemføres kontinuerligt eller efter aftale, er vi berettiget til delvis fakturering.
Betaling skal ske på den dato, der fremgår af tilbud, ordrebekræftelse eller faktura som sidste rettidige betalingsdag.
Ved betaling med betalingskort, trækkes beløbet ved afsendelse af ordre.
Samtlige varer fra leverandøren forbliver leverandørens ejendom, indtil bestiller har betalt samtlige fordringer.
Skitser, layout, rentegning, tekstforslag, skabeloner o.a. uanset hvordan disse er fremstillet og hvordan de opbevares, tilhører leverandøren og må ikke uden leverandørens godkendelse gives til tredjepart.
Forarbejder eller mellemprodukter, såsom reproduktions- og trykmedia, der er tilvejebragt af leverandøren - uanset hvordan disse er fremstillet og hvordan de opbevares - er leverandørens ejendom og kan ikke kræves udleveret efter arbejdets udførelse. Dette gælder også for værktøj som f.eks. stanse-, præge- eller svejseværktøj.
Det i pkt. 6.2. beskrevne må af leverandøren kun anvendes til arbejder for bestilleren. Det opbevares også kun efter aftale herom.
Hvis der sker forsinkelser, er bestilleren (med det af pkt. 3.2. følgende forbehold) berettiget til at hæve aftalen, men kun hvis bestilleren i forbindelse med aftalens indgåelse har præciseret betydningen af, at leveringen sker på et ganske bestemt tidspunkt.
Fejl som bestilleren ikke skriftligt har rettet i korrektur eller prøvetryk, har leverandøren ikke ansvar for.
Mindre afvigelser fra godkendte prøver eller aftalt specifikation berettiger ikke bestilleren til prisafslag eller til at nægte at modtage det bestilte.
Leverandøren har ret til at levere indtil 10% mere eller mindre af det aftalte oplag. Hvis papir eller andet materiale er fremstillet specielt til ordren af andre end leverandøren, har leverandøren ret til en rimelig mer- eller mindrelevering ud over de 10% af det aftalte oplag (dog højest svarende til materialeleverandørens leveringsbetingelser).
Hvis leverancen er mangelfuld, skal bestilleren straks reklamere over det. Hvis ikke der reklameres inden 8 dage fra leveringen har fundet sted, mister bestilleren sin mulighed for at gøre manglen gældende. Kan en mangel afhjælpes inden for rimelig tid, er leverandøren berettiget til at gøre dette.
Hvis bestilleren selv leverer papir eller andet til leverancen, hæfter bestilleren alene for eventuelle fejl eller mangler, der kan henføres dertil.
I tilfælde af forsinkelse eller mangler ved det leverede, kan leverandøren ikke stilles til ansvar, hvis forsinkelsen eller manglen beviseligt skyldes fejl i eller beskadigelse af produktionsudstyret. Leverandøren har heller intet ansvar i tilfælde af arbejdskonflikter af enhver art og i øvrige omstændigheder, som leverandøren ikke er herre over - eksempelvis brand, vandskade, naturkatastrofer, krig, mobilisering eller uforudsete militærindkaldelser af tilsvarende omfang, rekvirering, beslaglæggelse, oprør, uroligheder, valutarestriktioner, mangel på transportmidler, almindelig vareknaphed, restriktioner på drivkraft, eksport- og importforbud og anden force majeure situation.
Hvis årsagen til en underleverandørs forsinkelse eller mangler er en af de i pkt. 9.1. nævnte omstændigheder, eller skyldes virksomhedens ophør, er leverandøren også omfattet af den i pkt. 9.1.omhandlende ansvarsfrihed.
Leverandøren hæfter ikke for eventuelt driftstab, tab af avance eller andet indirekte tab for bestilleren, som kan forekomme i tilfælde af forsinkelse eller mangler ved det leverede. Dette gælder også tab som følge af bestillerens retsforhold over for tredjemand, jf. dog pkt. 9.4.
Bestilleren skal selv sørge for og stå til ansvar for evt. manglende hjemmel til reproduktion, udgivelse af skrift, tegninger, mønstre, illustrationer, tekster, varemærker, andre forretningskendetegn og andet vareudstyr eller andet, der kan være tredjemands rettigheder.
Leverandøren er ikke ansvarlig for tab eller beskadigelse af ejendom, som f.eks. originaler, materialer og andet som ikke er leverandørens, men som bestilleren har overladt til leverandøren med henblik på opbevaring. Dette gælder også opbevaring af arbejder, leverandøren selv har lavet, jf. pkt. 2.5. Leverandøren er kun ansvarlig hvis det bevises, at tabet eller beskadigelsen skyldes grov uagtsom adfærd af leverandøren. Det er bestillerens at sørge for forsikring imod skader. Hvis materiale ønskes retur, skal der gøres tydeligt opmærksom på det ved levering af materialet - og der skal leveres frankeret returemballage.
Leverandøren er berettiget til helt eller delvis at lade underleverandører udføre arbejdet.
Der gælder en opsigelsesfrist på 3 måneder for måneds- og kvartalsskrifter og 6 måneder for uge- og 14-dages skrifter, med mindre der er lavet en særaftale med bestilleren.
Dansk Lovgivning, herunder Købeloven, er gældende for nærværende aftale i det omfang, at aftalens tekst eller nærværende salgs- og leveringsbetingelser ikke er tilstrækkelige.
Din e-mail kan af leverandøren blive brugt i markedsføringsøjemed, og du modtager kun information fra leverandøren om relevante produkter. Der udsendes maksimalt 1 nyhedsbrev pr. måned.
Din e-mail vil aldrig blive videregivet til tredjemand. Du vil kun modtage information fra leverandøren.
Du kan til enhver tid afmelde dig emails fra leverandøren på hjemmesiden.
§ 11 Købeloven
11.1. Dansk lovgivning herunder Købeloven finder anvendelse på nærværende aftale i det omfang, retstilstanden ikke er fastlagt i aftalens tekst eller i nærværende salgs- og leveringsbetingelser. En eventuel tvist vedrørende aftalens fortolkning eller vilkårenes opfyldelse og håndhævelse kan alene indbringes for danske domstole i overensstemmelse med danske værnetingsregler.
11.2 Ifølge Dansk lovgivning herunder Købeloven, gælder den normale fortrydelsesret på fjorten dage ikke hos os, da alle vore produkter er specielt fremstillet.
Læs mere på www.forbrugerraadet.dk
Vi benytter os af cookies på hjemmesiden. Det betyder, at alle besøg på siden registreres i vores statistik over, hvordan du har fundet os og hvad du har fortaget dig på hjemmesiden. Ingen af de data vi indsamler er personlige. De bruges udelukkende til at forbedre siden og gøre den mere brugervenlig for dig. En cookie er en lille tekstfil, der bliver lagt på din computer. Den fylder ikke særlig meget, og din computer rydder selv op, når du ikke har været forbi vores side i et stykke tid. Der er ikke virus, reklamer eller andet skadeligt for din computer i den. Den hjælper dig med at huske kodeord og brugernavn til vores system, så du nemmere kan gøre dine indkøb næste gang.
Clockwork Reklamebureau forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredjepart, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi sælger ikke dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til tredjepart.
Der tages forbehold for tastefejl i prissætning, oplag, farver og formuleringsfejl på hjemmesiden